5 lucruri pe care să le incluzi în colet

De multă vreme vroiam să scriu un articol de guerilla marketing despre cum pot proprietarii de magazine online să utilizeze coletul ca și canal de marketing. În urmă cu două săptămâni am citit un articol exact despre tema aceasta pe practicalecommerce.com și am scris acest articol ca o completare.

Proprietarii de magazine online au la dispoziție un canal extrem de eficient de marketing direct. Și anume coletul cu care se livrează produsele comandate.

Spre deosebire de marketingul direct prin poștă, utilizarea coletului este foarte eficientă deoarece iți țintești doar clienții care ști sigur că au cumpărat cel puțin odată de la magazinul tău online. Prima comandă poate fi exact aceasta pe care o onorezi.

Pe lângă faptul că probabilitatea de a le vinde acestor clienți existenți este de 60-70%, fața de 5-20% în cazul unui client nou, un client existent va fi dispus să cheltuie și mai mult pe o comandă. Aproape dublu față de un client nou. — Marketing Metrics. În plus, nu te costă nimic ca să iți transporți marketing-ul direct pentru că te folosești coletul care oricum ajunge la client.

Ce poți pune în colet?

Dacă avantajele folosirii coletului ca și metodă super eficientă de marketing direct sunt clare, hai să vedem ce anume se poate pune în colet, alături de produsele livrate.

1. Cupoane de reducere.

Pune un cupon de reducere în colet care să ofere un discount procentual sau fix la orice produs din magazin. Reducerea cea mai eficientă este una largă și nu una specifică la un anumit tip de produs sau un anumit produs.

Acu 2 ani, când mi-am comandat o baterie nouă pentru laptop de la batteryupgrade.ro, am primit în coletul cu bateria, un card plasticat (gen credit card) cu un cod de reducere de 5% la următoarea comandă.

Nu este necesar să fie atât de fancy. Poți să iți pregătești cartonașe speciale pe care să scrii acest cupon sau să fie gata tipărite. Sau și să-l scrii de mână și să te semnezi. Acest lucru o pot face magazinele independente cu mare efect.

Crearea de cupoane o poți face ușor cu aplicația “Disconturi” din Katapulta. Vei putea să verifici de câte ori este folosit acest cupon și să compari cu numărul de colete în care l-ai pus, ca să-i vezi eficiența.

2. Un produs gratuit, un cadou.

La comenzi cu valoare mai mare, peste medie, poți să incluzi în colet un produs gratuit, la care clientul să nu se aștepte. Acest cadou va surprinde în mod plăcut clientul care s-ar putea să se simtă îndatorat și va mai face o comandă sau va povesti despre tine prietenilor. De multe ori te alegi cu o poză și un post mișto pe rețelele sociale.

Această tehnică este aplicată cu succes de magazinul online Katapulta kalamos.ro. Ei vânzând și produse destul de scumpe și valoroase, își surprind plăcut clienții cu câte un cadou neasteptat în colet.

3. Produse mostră pentru cross sell sau upsell.

O metodă foarte eficientă de cross sell, în mod offline, este să pui în colet mostre de alte produse pe care le vinzi. Un magazin de parfumuri poate să pună sticluțe mici de parfum tester, un magazin de mirodenii poate să pună niște pliculețe de alte mirodenii, un magazin care vinde ceaiuri sau cafea poate să pună mostre de alte ceaiuri mai scumpe sau alte arome mai exotice.

În felul acesta, prezinți clienților tăi și alte produse pe care le vinzi. Produse despre care clienții tăi s-ar putea să nici nu știe. Clienții tăi află de ele și le și încearcă în mod gratuit. Metoda este foarte eficientă pentru magazinele online care vând consumabile.

4. O cerere pentru o feedback

Cere clienților să scrie un feedback pe pagina ta de Facebook. Cere-le să-și spună părerea despre magazin, despre procesul de comandă, despre produsele pe care le vinzi, despre modul în care au primit coletul sau despre orice crezi că este relevant legat de business-ul tău online. Spune-le să fie sinceri și nu le oferi nimic în schimb ca să nu se simtă obligați să îți dea un review pozitiv.

Vei beneficia de conținut și interacțiune cu cumpărătorii. Și mai mult, vei primi un feedback pe care-l poți folosi pentru a-ți îmbunătății business-ul online.

5. Un simplu bilet scris de mână

Una dintre cele mai simple, ieftine și eficiente modalități prin care îți poți surprinde clienții este să le trimiți un bilet scris de mână prin care le mulțumești că au cumpărat de la tine. Lasă-ți numărul de telefon și o poză și spune-le că te pot contacta direct.

Eu am făcut acest lucru în 2012 după TeComm. Am scris câte un bilet personalizat fiecărui câștigător la tombolă și a fost apreciat de către mulți 🙂

Bilet scris de mână inclus in colet

Aș dori să aflu părerea ta despre acest subiect. Dacă ști și alte moduri în care se poate folosi coletul într-un mod ingenios ca și canal de marketing, te rog lasă un comentariu la acest post. Sau contactează-ne pe pagina noastră de Facebook sau pe Twitter la @katapultashops.

Comments (3)

  1. Eu am aplicat tehnica de a scrie, in format electronic, un bilet de multumire in care am introdus si un cupon cadou, inainte de a citi randurile de mai sus. Din pacate, niciun cumparator nu a mai revenit.

Leave a Reply to Gabriel - Cancel reply