Încă două modele de e-commerce pe bază de abonament

În 2011 am observat o creştere a numărului de retaileri online care vând servicii pe bază de abonament acolo unde acestea se pot aplica. Aceste servicii nu se limiteză doar la abonamente la reviste şi ziare ci pot să se aplice la o varietate de produse şi alte servicii.  Acestă tendinţă cred că va continua şi probabil va creşte în 2012 şi o vom vedea aplicată în diverse moduri surprinzătoare.

Într-un articol anterior am scris despre Manpacks.com care livrează bunuri pentru bărbaţi (lenjerie, şosete, aparate de ras şi rezerve, etc.) în baza unui abonament la un interval de timp stabilit de cumpărător. În acest articol mai amintesc de doi retaileri online care vând in baza unui abonament.

Quarterly.co permite cumpărătorilor să se aboneze pentru a primi obiecte fizice alese de contributori influenţi şi cu bun gust. După cum îi zice şi numele “Quarterly”, livrările se fac la 3 luni (trimestrial), iar la fiecare livrare percepe automat un preţ de $25.

Există o listă de contributori la care te poti abona şi la 3 luni primeşti ceva de la ei. De exemplu poţi să primeşti un anumit tip de carneţel la fel cu cel în care autorul tău favorit şi-a notat ideile din spatele unei cărţi. Sau de la un bucătar celebru ai putea să primeşti un pacheţel cu o amestec de condimente ce le foloseşte intr-o reţetă anume. Sau de la o fundaţie non-profit diverse obiecte şi in felul acesta cumpărătorul contribuie şi primeşte în schimb ceva. Posibilităţile sunt nelimitate.

Aceste trei situri sunt exemple foarte clare cum se pot vinde pe bază de abonament produse palpabile care nu sunt reviste şi ziare. Mă aştept ca anul acesta să vedem şi alte magazine online aplicând modele inovative de e-commerce.