Cât costă un magazin online? Durează 18 luni până la break even?

Recent am citit un articol pe net care-l cita pe Marius Ghenea spunând că în medie o afacere online atinge pragul de rentabilitate într-un an şi jumătate. Asta însemană ca antreprenorul trebuie să pompeze bani în magazinul online timp de 18 luni până când poate să scoată profit.

Articolul nu zicea mai multe detalii legate de acestă declaraţie a d-lui Ghenea aşa că m-am apucat să cercetez să-mi astâmpăr curiozitatea şi anume de ce 18 luni? Am vazut că declaraţia a fost preluată de o grămadă de alte situri de ştiri şi bloguri, dar fără să explice de ce. Aşa că l-am întrebat direct pe dl Ghenea.

Marius Ghenea a fost amabil şi mi-a răspuns promt spunându-mi că durata de 18 luni se bazează pe informaţiile din activităţile e-commerce în care investeşte şi pe studiul altor magazine online în ultimii 4-5 ani. De asemenea mi-a explicat că durata aparent mare pentru a ajunge la break even este dată de faptul că acel magazin online trebuie indexat de motoarele de căutare, are nevoie de clienţi fideli şi de word-of-mouth. Toate acestea sunt procese de lungă durată. De exemplu după ce magazinul este indexat de motoarele de căutare (un proces relativ rapid), creşterea websitului în rang astfel încât să apară pe primele pagini poate dura liniştit un an zile (poate şi mai mult în functie şi de concurenţă).

Având in vedere durata aceasta, costurile se adună. Pentru a reduce aceste costuri, un antreprenor poate sa apeleze la soluţii existente de magazin online la cheie, care la un cost mic poate beneficia de un magazin online complet cu găzduire inclusă.

Noi la Katapula venim în ajutorul celor care vor să îşi reducă costurile iniţiale cât mai mult, oferind planul “Starter” cu 0 (zero) cost lunar. La început când vânzările sunt minime, planul “Starter”, fiind gratis, este ideal. Aşa cum îi zice şi numele, este un plan de început prin care magazinul online este live şi poate fi vizitat atât de către cumpărători cât şi de către motoarele de căutare, fără nici un cost fix lunar. Se plăteşte doar un comision din vânzări, iar când vânzările cresc, se poate trece oricând la un alt plan pentru a optimiza costurile.

Preturi

Planurile tarifare katapulta.ro, decembrie 2011