De ce cumpără lumea online? (cu poze)

A înțelege de ce cumpără lumea este unul din cele mai importante lucruri pentru a putea să îți îmbunătățești magazinul online și business-ul în general.

Craig Le Graice (@CraigLeGraice) în articolul său Seven things customers demand online face un rezumat al unor studii recente realizate de MIT, Facebook, Google și Target despre motivele care îi determină pe consumatori să cumpere online.

Prețurile mai mici online e motivul cu cea mai mare pondere (75%). Asta nu înseamnă că dacă vinzi cel mai ieftin ai și cel mai mare succes. 81% dintre cumpărători au afirmat că au plătit mai mult pentru servicii mai de calitate.


Asta înseamnă că dacă oferi un plus valoare poți să concurezi liniștit cu alți comercianți care vând mai ieftin. Vei avea și clienți mai valoroși și nu doar clienți care vânează cel mai mic preț, clienți pe care foarte ușor îi pierzi când apare un preț mai mic în altă parte.

Best-preis-garantie

Următorul motiv care îi face pe consumatori (proporție de 65%) să cumpere online este faptul că magazinele online sunt deschise non-stop și pot să își facă cumpărăturile la orice oră din zi.

Open_24_hours

Să poți asigura în mod consecvent o livrare rapidă și preferabil gratuită este crucial pentru succesul magazinului tău online. Cumpărătorii (în proporție de 56%) sunt dispuși să cumpere din altă parte chiar mai scump dacă au gratuită livrarea. “LIVRARE GRATUITĂ” este o puternică tactică de marketing, folosește-o!

Livrarea gratită și-o pot permite și comercianții mai mici care au un adaos suficient de mare. Dacă nu e mare adaosul comercial, comercianții mai mici pot încerca mărirea valorii medii a comenzilor și în acest fel să își poată permite livrarea gratuită.

Free-delivery-truck

Pentru 55% dintre cumpărători, rapiditatea este motivul pentru care cumpără online. Nimănui nu-i place să piardă vremea cu cumpărăturile (mai puțin femeilor – “they like the journey, not just the destination” :)).

Ce înseamnă acest lucru pentru tine, proprietar de magazin online? Cumpărătorii nu stau mult pe magazinul tău așa că ajută-i să găsească produsele repede și să aibă parte de un proces de checkout rapid și ușor.

Life_is_too_short_to_remove_usb_safely_button

 

Ușurează procesul de cumpărare. Pentru 48% dintre cumpărători acesta este unul dintre motive. Ajută-ți cumpărătorii să se decidă ușor! Poți face asta printr-o prezentare excelentă a produselor sau serviciilor (poze, descriere, specificații tehnice etc). Oferă-le recenzii, sugestii de folosire etc.

Nu uita să opțimizezi serviciul clienți și să oferi numere de telefon pt asistență cu un interval orar cât mai mare (de dimineață până noaptea târziu). De asemenea, precum zice și in articol: procesul de plată să fie ușor, să accepti retururi, să răsplătești loialitatea.

Badge-money-back-green

Faptul că pot afla ușor dacă produsul este în stoc i-a cucerit pe 46% dintre cumpărători. Acest lucru ține puțin și de nevoia de a avea control. Cumpărătorilor nu le place să bată orașul până la magazin și să afle că produsul X nu mai este în stoc. Acest lucru ni s-a intâmplat tuturor cu câte un magazin offline, mai ales în România.

Ca și proprietar de magazin online poți profita de acest lucru prin a oferi informații despre stoc in timp real. Acestea, împreună cu informații despre durata livrării, îi fac pe cumpărători să simtă că dețin controlul.

Sold_out

Posibilitatea de a cumpăra produse rare și care nu sunt disponibile local îi determină pe 40% dintre cumpărători să cumpere online. Dacă vinzi produse rare, editie limitate, produse neobișnuite, folosește acest lucru ca și tehnică de marketing și vei vinde la un preț mai bun.

Limited-edition-stamp

Citește articolul Seven things customers demand online de Craig Le Grice.