Un alt mod de a-ţi structura magazinul online: etichete vs. subcategorii

Cele mai multe platforme de e-commerce oferă posibilitatea de a grupa produsele într-un mod tradițional în categorii și subcategorii de produse. Spre deosebire de acestea în Katapulta nu există conceptul de categorie-subcategorie, ci doar colecții de produse. În Katapulta, o colecție nu poate face parte din altă colecție. Totuși se poate simula conceptul de sub-colecție folosindu-ne de etichetele asociate produselor.

În Katapulta etichetele sunt folosite pentru a filtra produsele dintr-o colecție. De exemplu, URL-ul către colecția Tricouri filtrată după eticheta rosu este /collection/tricouri/rosu. Astfel avem impresia ca rosu este o subcolecție a coleției Tricouri, dar nu e așa. O colecție poate fi filtrată după mai multe (practic oricâte) etichete. De exemplu produsele afișate la URL-ul /collection/tricouri/rosu+galben+albastru sunt produsele din colecția Tricouri care au etichetele rosu, galben și albastru.

Așadar în Katapulta se pot folosi etichetele pentru a simula o structura de tipul categorie-subcategorie pe un singur nivel (adica nu putem avea categorie->subcategorie->sub-subcategorie). Pentru aceasta vom considera colecția ca fiind categoria, iar eticheta produsului (una singură) reprezintă subcategoria. Iata cum putem realiza acest lucru:

Subcategorii_folosind_etichete_img1

Pentru exemplificare am creat magazinul demonstrativ http://tzoale.mykatapulta.ro unde folosim tema Kategory special creată pentru scopul nostru. Mai multe detalii tehnice despre modul de implementare a template-urilor găsiți în manualul Katapulta.